2015. március 1., vasárnap

Ami eddig történt

Az előkészületek nagyon fontosak és bonyolultak és hosszadalmasak és fárasztóak és néha fájdalmasak vagy kellemetlenek, de túl kell lenni rajtuk, hogy a végén minden jó legyen :)
Tavaly februárban rávettem magam, hogy elmenjek fogorvoshoz, mert a bölcsességfogaim elkezdtek nőni. Ami alapvetően nem is probléma, csak egyik héten az egyik oldalam, másik héten a másik oldalam volt bedagadva, és ez kicsit idegesített. A szájsebészetes beutalóm mellé kaptam gyorsba egy tömést is, hogy boldog legyek... A beutaló a Honvédkórházba szólt-nagyon örültem, hogy végre talán értelmes orvoshoz kerülök (régebben valahogy nem volt szerencsém a dokikkal...) Márciusra kaptam időpontot (hajrá magyar egészségügy -.-), de viszonylag gyorsan bejutottam. Belépek, nyúl felém egy kéz, első gondolatom: ez nem lehet orvos, túl fiatalnak tűnik. (nagggyon remélem, hogy ezt nem olvassa el soha :$) A röntgen alapján kiderült, hogy a jobb alsóm valahogy be van akadva a csontomba, szóval azzal kezdünk, aztán majd kiderül hogyan tovább. Itt kaptam meg először, hogy durván aszimmetrikus a fejem, közöltem, hogy tudom, meg kéne műteni, erre ajánlott egy fogszabályzóst-akihez járok azóta :) (ezt meg jó lenne ha elolvasná a doki, mert azóta sem köszöntem meg neki...vagy majd amíg bent fekszem megmondom neki) Aztán jött a "szép nagy buci fejem lesz", és a "lesz egy kis fogyókúra, de *végigmér* úgy látja nekem nem kell". Szép pillanatok ezek :D
Április 17-én volt az első 'műtétem'. Érzéstelenítő be, soksoksok zsibbadás, le a műtőhöz, be a műtőbe, a (totál-átlátszó-tértig-sem-érő) műtősruha föl, és be a székbe. Az alsót nagyon gyorsan kiszedte (én közben azon gondolkodtam, hogy hogy lehet olyan szőrös a lábam amilyen...mert ez a legfőbb gondja az embernek miközben egy orvos könyékig túr a szájában...). Jött a kérdés: fölsőt is? Persze, ha már itt vagyok, nem akarok többet szenvedni mint amennyit muszáj. Csakhogy ebből a válaszból csak egy "aha" lett, mert hát a doki keze még a számban volt és az érzéstelenítő sem segített sokat az artikuláción. Szóval fölsőhöz is érzéstelenítő, zsibbadás, stb. Fél óra alatt kész voltam! Antibiotikum, cataflam felírva, viszlát. A legrosszabb pillanat az amikor már kezd elmúlni az érzéstelenítő és durván elkezd fájni az egész, de annyira még zsibbadt az ember, hogy ne tudjon lenyelni egy fájdalomcsillapítót. Két napig puhább dolgokon éltem (krumplipüré, borsópüré, sült hal, puding-szigorúan kókusztejporral, mert tejterméket nem szabad enni), de aztán mikor anyu vaddisznópörköltet csinált, azt nem akartam, hogy összeturmixoljuk (kicsit undorító lett volna), így megküzdöttem vele. Egy hét múlva mentem vissza varratszedésre, alig vártam már, mert a kis lógó cérnadarabok nagyon idegesítettek.
Május végén elmentem fogszabályzásra, egy hét múlva csodás mintavétel, ötféle röntgen. Két hét múlva "tervezés", ami abból állt, hogy megtudtam, hogy a másik két bölcsességfogamat is ki kell szedni, mert nem fognak elférni, és azt is megtudtam, hogy szeptember 2-án teszik föl a fogszabályzóm (jó kis évkezdés).
Vissza a szájsebészetre, július 22-én volt a másik oldali műtétem, az egész ugyanúgy folyt, mint az előző, azzal a különbséggel, hogy most sajnos arra figyeltem, hogy mi történik a számban (merthogy nem volt mi elvonja a figyelmem, lásd szőrös láb). Ez se volt hosszabb, csak szörnyű volt minden pillanatot megélni.
Szeptember 2-án megkaptam a fogszabályzómat, ohh hurrá...
És kiderült, hogy egy felső fogamat még ki kell húzni, mert 'nem fognak elférni', úgy volt, hogy ahova fogszabályzásra járok ott meg is csinálják, de időpontot, nem tudtam kérni, mert éppen műtöttek, később meg azt mondták, hogy mivel elmúltam 18 nem csinálják meg... Elmentem a fogorvosomhoz, beérzéstelenített és 2 perc múlva volt fog-nincs fog. Nem értem mit kellet ezen problémázni...
Januárig havonta jártam ívcserére, általában egy órás várakozási idővel.
október
november
január
Január elején kaptam "zöld utat" a műtétre, megkaptam az állcsontsebész elérhetőségeit, egy hét múlva már találkoztunk is, elmondta, hogy mire kell számítani (óriásira dagadt fej, fogyókúra, de nekem nincs szükségem rá-mintha ezt már hallottam volna valahol...), hogy nagyon aszimmetrikus a fejem, és hogy márciusig, nincs szabad időpont. Teljes összeomlás... eredetileg úgy volt, hogy decemberre próbáljuk időzíteni a műtétet, aztán az tolódott január végére, végül a február közepe lett belőle. Az még úgy elfogadható volt nekem is, mivel az alap felépülés 6-8 hét, még lett volna időm az érettségi előtt visszaállni a "rendes életre". Most így a március 4-el, ami végül az időpontom lett, pont az érettségire fog letelni a 8 hét, szóval nem tudom hogy fogom érezni magam, de majd lesz valami... Nyárra meg nem akartam hagyni, mert (ha fölvesznek) Angliába mennék egyetemre, ami nem olcsó, és szeretnék nyáron kimenni dolgozni, hogy ne totál csórón kelljen elkezdenem tanulni. És már nagyon túl akarok lenni rajta...
Január közepén megkaptam a műtéthez szükséges acélíveket, és a doktornő csinált rólam egy rakat képet, mert ő is azt mondta, hogy annyira aszimmetrikus a fejem, hogy muszáj. Meg csináltak újabb röntgenfelvételeket.
Február 10-én voltam kivizsgáláson-három (vérvétel, mellkasröntgen, EKG) kb.20 perces vizsgálat miatt 4 órát töltöttem a kórházban... Aztán 13-án voltam aneszteziológián megbeszélésen-alap kérdések: gyógyszerérzékenység, kezelt betegség, folyamatosan szedett gyógyszerek, testsúly, magasság, vérnyomás. Megbeszéltük, hogy altatásban végzik a műtétet, és az intubáló csövet az orromon keresztül fogják bevezetni, mert ugyebár a szám foglalt lesz...Műtét után egy "ébredő szobába" visznek, és ha minden rendben van, átvisznek a saját szobámba.
Azóta meg hetente járok fogszabályzásra, 16-án megint mintát vettek, de most más anyagba mint általában. Először egy ilyen gyurmaszerű anyagba, aztán abba tettek valami (gyönyörűszép *.*) kék zselés cuccot, és abba is belenyomták a fogamat. Gondolom ez alapján lesz a sín, ami majd összetartja a két fogsoromat a műtét után...
23-án meg egy ilyen cuccot pakolt rám a doktornő
Csak az volt a probléma, hogy a három része (fülbe rakós keret, orrtámasz, szájba rakós cucc) nem illett össze, szóval a doktornő még ott próbálta a fogorvosi fúrókkal meg csiszolókkal barkácsolni, hogy a három részt össze tudja illeszteni. Végül sikerült. Aztán készült egycsomó viaszlenyomat a fogaimról.
Holnap megint megyek.
Kedden meg már be kell mennem a kórházba, műtét szerdán.
Ez most jó hosszú lett...ilyen többet azt hiszem nem lesz :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése